torstai 7. marraskuuta 2013

pinkit "Lotta" sukat - pinkfarbene Lotta Socken

 Ihanat Kertut ovat jo olemassa, joten nämä saavat minulta "Lotta" nimen. Vai ovatko ne liian samanlainen Kerttuihin verrattuna etten voi tehdä näin? ♥


koko: 38/39
puikot: KnitPro 3,25mm, 48s
paino: 115g





 Ich habe wieder etwas experimentiert. Diese heißen "Lotta". Hier gibt ein die beliebten und berühmten Kerttu Socken. Das mittlere Muster ist genauso wie die bei den Kerttusocken, aber der Rand und Schaft und einige andere Details sind verschieden, daher haben diese einen anderen Namen von MIR bekommen.

Gr: 38/39
Nadeln: KnitPro 3,25mm, 48M
Gewicht: 115g


6 kommenttia:

  1. Vähän sulla tulee näitä neuletöitä, melkoinen kone olet neulomaan! =) Ihanat sukat! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih ☺, kiitti
      Minun täyttyy sanoa että neulomuksien päivitystahtia ei ole välttämättä neulomistahtia....

      Poista
  2. Nämä on niin ihania! Joskus mä jotenkin vielä lahjon sinut kutomaan minulle tämmöisiä sukkia ;-)

    VastaaPoista
  3. Hei! Ihania neuleita sulla täällä! Mä etsin ohjetta koukkuvanttuille ja vanhassa blogissasi kirjoitat tehneesi sellaiset. Kysyisinkin että löytyykö sinulta ohjetta tai tiedätkö mistä se löytyisi. Haluaisin tehdä sellaiset hävinneiden tilalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti iikku

      minä kokeilin ensin tekniikkan ja sitten...oman pään mukaan

      täällä olisi kolme ohjeet: http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/7AA4115CA11121CFC2257959001C35CA/$file/Koukuttuja_lapasia.pdf

      ja täällä:

      http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=93997
      täällä olisi myös joku ohje: http://pallosilmukka.blogspot.fi/2012/02/koukutut-lapaset.html


      MUTTA!! nämä ovat kahdella värillä tehty ja se on se kaksipäinen koukkujuttu

      minä olen tehnyt minun lapaset piilosilmukalla, tavallinen virkkukoukku joko vain takareunan lenkki läpi tai etureunaan ja silla lailla kuvio muodostuu
      aloitin ketjusilmukanrengasta mikä sopii hyvin käsin yli ja muista sen että otat riitävän paksu koukku, koska se meinaa vetää vähän kasaan ja eikun kokeilemaan
      oliko minulla 4,5mm koukku ja 36kjs+ 1ps ja seiskaveikka paksuinen lampanvilla.
      Voit kysyä lisää, minulla on se minun oma ohje jossain talella ☺


      Poista