Näytetään tekstit, joissa on tunniste patalaput - Topflappen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste patalaput - Topflappen. Näytä kaikki tekstit

tiistai 23. kesäkuuta 2015

patalaput ja tiskirätit - Gehäkeltes

Koko päivä sataa vettä, nyt tarvitaan tänne jotain värikästä.

Ab und zu verirrt sich auch mal ne Häkelnadel in meine Hand ☺. 
Hiermit fing es dieses Mal an. In einem grossen Wollgeschäft in Oulu habe ich zum 1. Mal und ENDLICH vielfarbiges Garn für ekologische Spültücher entdeckt. 
Der Name ist: 
fibra natura
50% Baumwolle und 50% Bambus
Das gibt es in vielfarbigen Versionen und einfarbig.

Aus 100g habe ich diese 3 Tücher hier gehäkelt und ne kleine Schutzhülle für mein Samsung Telefon. Feste Maschen und Stäbchen. Häkelnadeln 3mm und 3,25mm.


Uusi lanka lankamaailmasta - ainakin minulle. Moniväri puuvilla/bambulanka. Näihin meni melkein 100g. Jotain langasta jäi. 
fibra natura

Danach ging es mit Wollresten verbrauchen weiter. 3 dicke Topflappen in kunterbunt.
Die sind DOPPELT. Die Anleitung ist aus einem tollen Topflappenbuch, auf Finnisch. 
Dieses hier: 

Patalappuja a la carte
Das Bild ist kopiert aus'm Internet.



Piti minunkin kokeilla tämä ohje kun olin saanut ystävältä yhden itselleen☺.
Montaa pieniä nöttösiä paksua kotimaista lankaa meni näihin. Paino 70-75g/kpl ja 3,5mm virkku koukulla tehty. Ohje on patalappu ala carte kirjasta. Näitä oli kiva tehdä. Vaikea oli ainoastaan vain se, piti päättää millä värillä jatketaan.


Und diese 2 hier. Ebenfalls aus dem Buch, aber der kleinere in Mint und rot/orange ist "weiter entwickelt" vom Linken. Meine eigene Kreation, haha. Die Aufhänger fehlen bei Beiden, aber da ich diese sowieso als Spültücher gehäkelt habe ist das kein Problem. Ich habe hier solche Häken wo ich diese falls nötig festklemmen kann zum Trocknen zwischendurch.


Vasen "patalappu" on myös sitä kirjasta ja oikealla oleva"rätti" on suurennettu versio yhdestä osasta vasemmalta. Blend Bamboolla molemmat. Eli ne ovat "tiskirätit". Tuossa patalappu kirjassa ovat montaa kivoja ohjeita mikä käytän tiskirätin tekoon, käytän vain eri lanka.

maanantai 3. kesäkuuta 2013

3 rinsessat - gehäkelte Topflappen

"Patalappuja ala carte" kirjassa on tämä kaunis "prinsessa" patalappu. Yksinkertainen, mutta jotenkin hienoa ja kaunis. Ekana virkasin tämän. Lanka on "Nora" acryl(cottonlike). Koukku tässä 3.5mm. 


Sitten kokeilin sama ohje suositteltun Mandarin Petitillla, koukku 3mm. Siihen tarvitsin enemmän kierroksia saadakseen se 7cm korkeus. Tämä kaunotar meni lahjaksi :-)



ja tämä väriyhdistelmä vielä
sama tummanruskea/lankaa/koukku kuin eka patalappu ja Novitan "jotain"


ja sitten tuli vähän virkattu päivänkakkaranneliöt "ohjeen mukaan" 


Jos joku teistä omistaa kyseisen lehden, kokeilkaa tehdä neliön ohjeen mukaan.Se oli  minulle ja toiselle henkilölle mahdotonta, meille tuli ensin kuusiokulmainen "neliö" ennen kun hoksasin kirjoitusvirhen 
miten sujui?? kertokaa please :-))

sunnuntai 18. marraskuuta 2012

patalappu ja tiskirätit - Topflappen u. Spültücher


Nämä ovat kivoja pieniä välityöt.  Eli tämä on pyöreä patalappu on tuosta "patalappu ala carte" kirjasta. Halusin kokeilla tuo hauskaa pallosilmukka... 
Lankana Noviten sateenkaari, koukku 3,5mm.


Ostin itselles synttärilahjaksi(syyskuussa jo) 2 kerää tästä kivasta langasta.Tosi mukava työskentellä.  Virkkasin 2 aaltoileva tiskirätit omaan käytöön. Tämäkin kuvio on patalapunkirjasta. Koukku 3mm. 



ja ELina kysyi aiemmin apua ja kokeilin oma tulkinta ja tässä se on
kiinteät silmukat ja koukku 3mm


täällä se ohje vielä teillekin, jos joku haluaisi vaika kokeilla

Moikka!! Minäpas yritän: Eli sinulla on 3 eri värit. Eiks ole niin??

luo 15 ketjusilmukka ja sulje renkaksi piilosilmukalla
aloita joka uusi riivi ketjusilmukalla

1. riivi: tee 1??? kiinteä silmukka ketjusilukanrenkaseen(onko se se lenkki??- Aufhänger?)

seuravat riivit virkat kiinteät silmukat, mutta virkat vain edellisen riivin takareunaan se kiinteä silmukka ja silmukoiden lisäys jokaisessa riivissä: virkat keskimäiseen kiinteän silmukaan kolme kiinteät silmukat lisää

Värienvaihto aina 2 rivin välein

6x kaikilla väreillä, sen jälkeen virkat sivuihin kiinteät silmukat reunaksi ja myös lenkiin

tee patalappu samlla tavalla :-)))

ONKO TÄSTÄ YHTÄÄN APUA? 


Kohta tulevat pojan kaverit ja me juhlitaan vielä kerran synttäriä. 
MUKAVA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE!!!



tiistai 11. syyskuuta 2012

oikeasti se on tiskiätti, ei patalappu - sein oder sein nicht sein...

Tämä on se toinen "rätti" tekele(mainitsin sen edellisessa postauksessa). Se valmistui heti seuravana päivänä, eli 2.9.. Virkasin itse asiassa uuden tiskirätin minulle. Ohje on tuosta uudesta "patalapun ala carte" kirjasta- se saapui muuten tänään, en vaan avannut vielä lähetys kun on niin kiva istua täällä työpäivän jälkeen ja just be ja melkein jalat ylös.

Tämä kiva aaltoileva kuvio on helppo tehdä. Lanka on keltainen Novitan Bambu, koukku 3mm(ensi kerta otan 2,5mm sen verran löysä minun käsiala täällä), paino 29g. 


 Und hier ist der andere "Topflappen". Eigentlich ist es ein gehäkeltes Bambus- Baumwolle Spültuch oder einfach gesagt Aufwaschlappen. Das Muster ist aus dem neuen "Topflappen ala carte" Buch. Das ist heute übrigens angekommen, habe es nur noch nicht geschafft die Buchsendung aufzumachen. Nach nem "viel rum zu Laufen" Arbeitstag ist es einfach zu gemütlich hier zu sitzen und mal nichts machen zu müssen :-)) Ich mag meinen Job, jeder Tag ist anders und die Kollegen sind toll und die freiwilligen Helfer auch. Ohne diese wäre ich ganz und gar geschafft und absolut keine Energie mehr irgendwas an Handarbeiten zu machen, geschweige denn Zeit um euch hier was zu zeigen.

torstai 6. syyskuuta 2012

patalappu vai pyllylämmittäjä?? Topflappen oder Sitzkissen?

Viime launantai tutustuin uuteen patalappu kirjaan. Se on tulossa ensi viikko minulle ihan iki omaksi. Tilasin sen täältä. Kirjassa ovat todella kivoja erilaisia ohjeita ja niitä voi käyttää yhtä hyvin tiskirätin tekemiseen.
Ihastuin ensin toiseen malliin, kuva tästä myöhemmin. Toinen paikkalla olevat henkilö aloitti tätä malli ja ensin minä vähäsen vitsailin- mitäköhän tästä tulee?  Mielenkiintoinen. 
Heitin aloittamani "ekarätti" sivuun ja kokeilin. Tällä tavalla voi virkkata vaikka kuinka ison ympyrän ja väreillä voi leikkiä. Jouluksi vaikka enemmän punainen peliin, pääsiäisenä keltainen ja vihreä... 
L.mummo lainasi minulle ystävällisesti hänen omasta lankakassista muutaman kerän ja tämmöstä tuli. Raita seiskaveikka ja kirkkaan punainen. Ja se ei ole pyllylämmittäjä, no ei. Virkasin ihan vain patalapun kokoiseksi ja sen saa L. mummo. Ehkä minä virkan toinenkin, erilaiset värit ja eri lankaa. Reunakin oli muistakseni vähän erilainen, mutta se on "taiteiljan" vapaus :-))



Miten tämä on tehty???


Ein neues Topflappenbuch ist hier raus gekommen. Ich hatte die Möglichkeit letzten Samstag schon mal was auszuprobieren.